اخبار های تکنولوژی (گوشی ربات و......)

ترمیناتور ژاپنی در راه است

ترمیناتور ژاپنی در راه است

رباتی که مشاهده می کنید تحت نابودگر است این ربات در دانشگاه توکیو توسط محققین ساخته شده که که ترکیبی ازعضله مصنوعی  و اسکلت برگرفته از اندازه های  یک کودک 12 ساله می باشد. این ربات باویژگی های ماهیچه های مصنوعی و یک ساختار اسکلتی می تواند حرکات طبیعی و فشارهای موضعی بر بدن واقعی انسان را تقلید کند. اسکلت این روبات آز آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و از ماهیچه های مصنوعی در  شانه ها،گردن،بدنه و پاهای این ربات استفاده شده است. در حال حاضر چنین رباتی با دقت و سرعت یک انسانی تفاوت زیادی دارد اما محققین معتقدند طراحی چنین رباتی به آن ها کمک خواهد کرد که در آینده پیشرفت های چشمگیری داشته باشند.

ساخت ربات

 

ربات انسان نما

پیشرفت رباتیک

ماهیچه مصنوعی

ربات ژاپنی

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ربات تراکتور راه رونده ی جان دییر

ربات تراکتور راه رونده ی جان دییر

 تراکتور راه رونده یِ جان دییر، دستگاه راه رونده ی کاربردی است که برای افرادی که در جنگل کار می کنند طراحی شده است تا آن ها را قادر سازد در میان برف و گل و لای، از کوه های صعب العبور بالا و پایین روند. نمایندگی شرکت جان دییر در فنلاند با نام پلاس تک موفق شد دستگاهی را بسازد که بهترین پایداری کاری ممکن و کمترین اثرگذاری بر روی زمین را داشته باشد. این دستگاه برداشت محصول که بر روی شش پای بند بند حرکت می کند، قابلیت حرکت به تمامی جهات را داراست و خود را به صورت خودکار با سطح جنگل وفق می دهد و می تواند در هر جایی بچرخد و از روی موانع نیز عبور کند. ان دستگاه از سیستم رایانه ای هوشمندی بهره مند است که تمامی کارکردهای راه رفتن هم چون مسیر حرکت، سرعت حرکت، طول گام برداشتن و قدم زدن و پاک بودن زمین را کنترل می نماید. کارکردهای لودر و موتور این دستگاه توسط سیستم کلی کنترل ماشین (TMC) شرکت تیمبرجک تنظیم شده است.



-----------------------------------------------------------------------------------------

گشت رباتیک به منظور حمایت از اجرای قانون

گشت رباتیک به منظور حمایت از اجرای قانون

بوت ان آر 0.2 در آینده از نیروهای امنیتی حمایت می کند. این روبات مجهز به گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی خواهد بود و در عین حال کشنده نخواهد بود. این وسیله نقلیه بدون سرنشین  از هوش مصنوعی بهره می برد و ترکیبی از سنسور ها و جی پی اس برخوردار است که می تواند به نیروهای امنیتی اطمینان ببخشد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

رقابت غول های فناوری:سامسونگ با گلکسی اس 4 آمد

رقابت غول های فناوری:سامسونگ با گلکسی اس 4 آمد

سامسونگ که چند سالی است  بر عرصه پادشاهی گوشی های هوشمند تکیه زده و گوی رقابت از رقبای خودش ربوده به تازگی گلکسی اس 4 رو  معرفی نموده تا این بار گوی رقابت را در ایالات متحده و از غول نوآوری های رادیکال فناوری یعنی اپل  ببرد

 

سامسونگ که چند سالی است  بر عرصه پادشاهی گوشی های هوشمند تکیه زده و گوی رقابت از رقبای خودش ربوده به تازگی گلکسی اس 4 رو  معرفی نموده تا این بار گوی رقابت را در ایالات متحده و از غول نوآوری های رادیکال فناوری یعنی اپل  ببرد و برای همین منظور یه مراسم فوق العاده در نیویورک و در یکی از بهترین سالن های موزیک این شهر را برای معرفی گلکسی اس 4 ترتیب دیده بود. گذشته از ویژگی های فوق العاده در گلکسی اس 4 رقابت پذیری دیدنی غول های فناوری  دنیا این بار در زمین بازی ایالات متحده و بین سامسونگ و اپل دیدنی خواهد بود هر چند که اپل دیگر استیو جاابز را ندارد تابه رخ شرق آسیایی ها بکشد ولی میراث او در شرکت اپل به جای مانده است و اپل چند وقت پیش که آی اچ را معرفی کرد نشان داد که هنوز دایه نوآور بودن را با خود همراه دارد اما ما منتظر هستیم تا ببین در پاسخ به گلکسی اس 4 اپل چه خواهد کرد هر چند که اخباری از اپل درباره طرح های آینده اش به بیرون بروز کرده ولی هنوز دقیقا گوشی هوشمندی برای عرضه از اپل در آینده ای نزدیک معرفی نشده است. جای سوال این است که با توجه به اینکه آمریکایی ها که خود بهترین اساتید مارکتینگ در دنیا هستند آیا در این رقابت بازار سهم خود را به سامسونگ خواهند سپرد یا همچنان اپل به عنوان یک غول در بازار باقی خواهند ماند ...هر چند این امر به استراتژی های بازاریابی متقابل و نحوه ارضای نیاز مشتریان از سوی این 2 کمپانی بستگی دارد اما باید توجه به این امر داشت که گوشی های هوشمند امروزه مجموعه ای از محصول و خدمات را به مشتری ارائه می دهند برای مثال ظرافت های طراحی فیزیکی گوشی گلکسی اس 4 ،دوربین 13 مگاپیکسلی یا رنگ بندی و وزن گوشی حکایت از مجموعه محصولی این گوشی دارد در حالی که مجموعه خدماتی این گوشی شامل سیستم عامل،اپلیکیشن و کابرد های مجازی گلکسی اس 4 همچون  Drama Shot ، Smart gesture وSmart Scroll است . نکته جالب در بار گوشی های هوشمند و به طور کلی در بازار فناوری حرکت به سوی رقابت در عرصه خدمات می باشد ، برای اینکه زمانی که خلاقیت و نوآوری در عرصه محصول به پایان می رسد عرصه خدمات دریچه ای نو برای رقابت و ارائه آنچه مطلوب مشتری است را می گشاید.

نکته جالب رقابت بین این دو غول فناوری در ایالات متحده است جایی که 70 درصد از شرکتها در عرصه خدمات مشغول به رقابت هستند و حال باید واستاد و دید خلاصه سامسونگ با گلکسی اس 4 در عرصه رقابتی خدمات  بر اپل فائق خواهند آمد یا نه...که خوب توسعه خدمات جدید به نظر می رسد کلید موفقیت یکی از این دو کمپانی بزرگ خواهد بود.

نویسنده:علیرضا محمدی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اسمارت فون های ضد آب نوکیا

اسمارت فون های ضد آب نوکیا

نوکیا قصد  دارد در آینده ای نزدیک گوشی های هوشمند  مقاوم در برابر آب بسازد و  به تازگی از نتایج مقدماتی کارش نوکیا پرده برداری نموده است.


نوکیا اخیرا درباره برنامه های آینده اش خبر داده است و اینکه قصد  دارد در آینده ای نزدیک گوشی های هوشمند  مقاوم در برابر آب بسازد و  به تازگی از نتایج مقدماتی کارش نوکیا پرده برداری نموده است ،طراحان نوکیا می گویند در این پروژه از برگ نیلوفرهای آبی الهام گرفته اند و از خواص نانو تکنولوژی در این کار بهربرده اند. سطح ضد آب ساخته شده مانع نفوذ چربی و آب می شود و این لایه مانع خوردگی و لکه شدن سطح زیرین می گردد. ریس مرکز تحقیقات نوکیا  کریس بور از این ویژگی جدید گوشی های نوکیا پرده برداری کرده و برای این منظور نوکیا لومیا 710 را بکار گرفته اند. این تجربه نوکیا با موفقیت انجام شده است البته هنوز نوکیا تضمینی نداده است که  این ویژگی سبب شود که گوشی ها بتوانند زیر آب هم کار کنند اما این ویژگی سبب می شود که گوشی از آسیب های جدی در زیر آب حفظ شود. علاوه بر ویژگی ضد آب بودن انتظار می رود که  که ویژگی ضد اثر انگشت و ضد انعکاس بودن را این ویژگی جدید گوشی های نوکیا به همراه داشته باشند.

-------------------------------------------------------------------------------------------

گوشی آندیگو

گوشی آندیگو

آندیگو نام گوشی همراهی است که آندری کیدای آن را در تلاش برای بهبود عملکردگوشی های همراه طراحی نموده است. قاب فلزی و چهار گوشه ی زاویه دار و بیرون زده ی آن، این گوشی را در برابر ضربات و افتادن ها مقاوم ساخته است. در این گوشی، دکمه ی منو که برای دوربین نیز به عنوان شاتر عمل می کند، و دیگر کلیدها هم چون کلید کنترل صدا همگی در اطراف گوشی تعبیه شده اند تا فضای صفحه به حالت بیشینه ی خود مورد استفاده قرار گیرد. خروجی هدفون، کلید روشن/خاموش و خروجی مینی یو.اس.بی در لبه ی بالایی گوشی تعبیه شده است.




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پلی استیشن 4

پلی استیشن 4

به تازگی ، سونی کنسول بازی پلی استیشن 4 را معرفی کرده است، نسل بعدی کنسول های بازی می تواند نگرشی نوین را به به کاربران برای تجربه بازی را ارائه نماید. پلی استیشن 4 ترکیبی از گرافیک قدرتمند و سرعت بالا، شخصی سازی هوشمند و ظرفیت اجتماعی یکپارچگی عمیق و ویژگی های نوآورانه نمایش دوگانه است. از ویژگی های جالب پلی استیشن 4 برخوردای از پردازشگر 8 هسته ای،حافظه 8 گیگی جی.دی.دی.ار 5، وای فای 802.11 ان  ،یو اس بی 3، بلوتوث 2.1 ، اچ.دی.ام.آی و دسته دولشوک 4 است. کاربران همچنین می تواند از طریق پلی استیشن 4 تصاویر و ویدئو های  مورد علاقه در هنگام بازی کردن شان را بر روی فیس بوک به اشتراک بگذارند.
برای مشاهده ویدئو پلی استیشن 4 به قسمت ویدئو مراجعه کنید(تیم تکنولوژی ها)



 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تکنولوژی نانو در گوشی های نوکیا

 تکنولوژی نانو در گوشی های نوکیا

حتما تا به حال به این فکر کرده اید که دوست داشتین گوشی شما  چه ویژگی هایی داشته باشد؟و اینکه تلفن همراه شما چه کاری انجام دهد؟ تلاش کنید که ایده، راه حل و ویژگی های جدیدی را بگویید که بتوان آن را با مفهوم تلفن همراه ترکیب کرد و شما ممکن است با این نگاه نوکیا هم عقیده باشید و  مدل مورف تلفن همراه نوکیا هنوز تولید نشده است، اما اخبار و تصاویری از آن به بیرون درز کرده است که حکایت از نسل جدیدی از تکنولوژی در گوشی ها دارد. بطور کلی، آنچه به قطع بیان شده این گوشی از تکنولوژی نانو بهره خواهد برد و باعث تولید و نوآوری مناسب گوشی می شود. از دیگر ویژگی های این گوشی بکارگیری تکنولوژی فلوید در آن است. که این گوشی دارای انعطاف پذیری لازم خواهد بود و می تواند تغییر شکل داده ولی مجددا به حالات اولیه خود برگردد.

--------------------------------------------------------------------------------------------

ساخت هواپیماهای لوکس کم مصرف

ساخت هواپیماهای لوکس کم مصرف

بعد از تحلیل های عمیق درباره بازارهایی هوانوردی تجاری و مشارکت مهندسین تحیل هوانوردی از طریق گروه مشاوره تحلیلی ان. ای.وی .اُ  شرتی هریشبرگ یک هواپیما تجاری رامورد طراحی مجدد قرار داده است. مفهومی که او طراحی کرده است دارای بهبود اساسی ،تکنولوژی های پیشرفته آینده، ساختارهای بهینه شده و مواد و سیستم های نیرو محرکه ونفوذی و حرکت به جلو است. مفهومی که او طراحی کرده دارای مزیتهایی همچون زمان گردش کوتاه تر ،ارائه راحتی بیشتر با اتاق های بزرگتر و مقاصد و جایگاههای فرود بیشتر می باشد. به لحاظ سوختی بسیار به صرفه است و 30 درصد کمتر سوخت مصرف می نماید  و این مورد با توجه به گران شدن روز افزون سوخت، بسیار در طراحی این هواپیما تجاری مهم جلوه می کند.





----------------------------------------------------------------------------------

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 17:36 | نویسنده : saheb |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.